Hjem » Historien

Holmpkommunikation - en unik kombination

Efter at have arbejdet en årrække som journalist og herefter fem år som sekretariatsleder i en social organisation fik jeg lyst til at kombinere mine kompetencer på en ny måde. Tilbyde kommunikationsydelser, der byggede på mit journalistiske håndværk og min viden om det sociale område - tilsat den grundighed, de analytiske evner og den menneskelige omhu, der er blevet en del af min professionalisme efter mange år på arbejdsmarkedet.

Slag i slag

Efteråret 2008 så Holmpkommunikation dagens lys. Allerede inden jeg rigtigt var startet, ringede den første kunde. Socialpædagogerne skulle have lavet en ny håndbog for familieplejere - ville jeg udarbejde den? Det ville jeg gerne! Siden er det gået slag i slag, for det meste på det sociale område. Håndbøger, pressearbejde, (fagblads-)artikler, hjemmesidetekster, konferenceplanlægning, videoproduktion, jubilæumsskrifter, kronikker, journalistiske analyser, brochurer.

Ingen opgave er for lille - og de færreste for store. Gennem årene har jeg nemlig opbygget et netværk af samarbejdspartnere, som jeg kan trække ind i en opgave - hvadenten det er andre journalister, fotografer, webdesignere, layoutere eller trykkere. Det betyder også, at jeg ofte er tovholder på hele projekter fra a til z.

Kommunikation på det sociale område - et vækstområde

Ikke alle steder på det sociale område har der været tradition for at bruge eksterne leverandører. En hjemmeside eller en brochure kan man vel nok skrive selv... Sådan er det langt fra i dag, hvor kravet om professionalisme er udstrakt til også at handle om den eksterne kommunikation. Både kommuner, institutioner, organisationer og foreninger på det sociale område har fokus på at kommunikere med brugere, pårørende, kunder, interessenter og den øvrige omverden på en ny måde. Så der er vækstpotentiale, for nu at bruge et begreb fra økonomiens verden. Og hver ny opgave repræsenterer en ny, spændende udfordring. 

Jeg glæder mig til jeres opringning.